EA Sports UFC to pierwsza gra wytwarzana po przejęciu przez koncern Electronic Arts praw licencyjnych amerykańskiej federacji mieszanych sztuk walki – Ultimate Fighting Championship (wcześniej prawa te należały do koncernu THQ, wydającego proces UFC Undisputed). Dewelopingiem tytułu zajęło się studio EA Canada, znane zwykle z linii FIFA, a także Madden NFL. Rozgrywka zaprojektowana została jako realnie realistyczna symulacja walk w formule MMA. Gracze posiadają okazję wcielić się w ulubionych zawodników zrzeszonych w federacji UFC (albo stworzyć od postaw własnych) i stanąć do pojedynków w środku oktagonalnego ringu. Na tle konkurencyjnych produkcji, EA Sports UFC wyróżnia się przeważnie nowoczesnymi skryptami AI. Podczas pojedynków kontrolowani przez komputer przeciwnicy potrafią zmieniać fason walki, dopasowując go jako kontrę dla poczynań gracza. W konsekwencji im sprytniejszy rywal staje na ringu, tym przebieg starcia jest bardziej zaskakujący i stanowi większe wyzwanie. Twórcy gry zadbali o wysoki realizm walk. Zastosowany model fizyki umożliwia wykonywanie starannych ruchów dodatkowo z możliwością wykorzystania komponentów oktagonu (np. Odbicie od jednego ze słupków). Dodatkowo nowoczesny system uszkodzeń ciała pozwala na zadanie przeciwnikowi poważnych obrażeń nawet przy pojedynczym trafieniu. Podczas walk zawodnicy mogą zaznać rozmaitego typu zranień i kontuzji, a wygląd poobijanych części ciała ulega dynamicznym zmianom (pojawiają się krwiaki, zasinienia, opuchlizny itp.). W warstwie wizualnej gra wykorzystuje potencjał innowacyjnego silnika Ignite (użytego także w NBA Live i FIFA 2014). Pozwala on m.in. Na generowanie niezwykle szczegółowych modeli postaci i naturalnie wyglądających animacji ruchu. Pojedynki prezentowane są w sposób przypominający telewizyjne transmisje z walk MMA.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.