Dzisiaj zdecydowana większość firm wykorzystuje komputery i sieci informatyczne, w tym internet. Aby zwiększyć swoją efektywność i bezpieczeństwo w tym zakresie, konieczna jest profesjonalna obsługa informatyczna. Obecnie można uzyskać ją także w ramach outsourcingu.
Na czym polega kompleksowa obsługa informatyczna oferowana przez firmy outsourcingowe? Kiedy warto zdecydować się na takie usługi informatyczne? Kto dostarcza usługi IT tego rodzaju?
Na czym polega obsługa informatyczna firm?
Obsługa informatyczna firm to szeroka gama usług, które skoncentrowane są na oczekiwaniach i potrzebach klientów biznesowych. To nie tylko serwisowanie sieci czy naprawa komputerów, ale przede wszystkim dostawa rozwiązań, które ułatwią firmom rozwój i wspomagają ich przewagę konkurencyjną.
Firmy, które wykorzystują komputery, systemy informatyczne, sieci i inne rozwiązania w dziedzinie IT, mają różne wymagania, w związku z czym obsługa informatyczna dla biznesu obejmuje również szereg różnych czynności.
W ramach usług IT dostępne są między innymi:
- kupno i instalacja sprzętów komputerowych
- naprawa sprzętów
- tworzenie i konfiguracja sieci
- dobór i instalacja systemów operacyjnych oraz innych programów
- zarządzanie licencjami i weryfikacja oprogramowania
- rozwiazywanie problemów z systemami i programami
- ochrona danych – szyfrowanie, back-up
- odzyskiwanie utraconych danych
- wdrażanie polityk i bezpieczeństwo danych
- audyty informatyczne
- szkolenia informatyczne
- doradztwo IT
To tylko przykładowy zakres usług informatycznych oferowanych przez specjalizujące się w nich firmy. Najczęściej świadczone są one w ramach określonych pakietów usług IT, które różnią się pomiędzy sobą zawartością i cenami – to pozwala na dobór optymalnej oferty. Istnieje także możliwość skrojenia jej na miarę zgodnie z oczekiwaniami klienta.
Outsourcing usług informatycznych dla firm
Obecnie kompleksowa obsługa informatyczna firm najczęściej świadczona jest jako outsourcing. To elastyczna i korzystna cenowo forma współpracy, która może być dopasowana do każdego biznesu.
Outsourcing polega na przekazaniu zadań zewnętrznej firmie, która zajmuje się nimi za klienta. Dzięki temu może on skoncentrować się na swojej kluczowej działalności, a tym samym działać jeszcze efektywniej.
Wówczas usługi informatyczne świadczone są na kilka różnych sposobów, w zależności od wymogów klienta.
Outsourcing może polegać na wsparciu przez helpdesk, czyli przez kontakt z pracownikami firmy outsourcingowej i rozwiązanie problemu na odległość. W razie potrzeby usługi IT realizowane są na miejscu – w siedzibie klienta. Wydelegowany pracownik może również pracować w strukturach firmy klienta.
Korzyści z outsourcingu usług informatycznych dla biznesu:
- zmniejszenie kosztów związanych z infrastrukturą i obsługą informatyczną
- przeciwdziałanie awariom i szybka reakcja w razie ich wystąpienia
- większe bezpieczeństwo dla systemów informatycznych, serwerów, urządzeń komputerowych i peryferyjnych
- dostęp do profesjonalnego know-how w dziedzinie informatyki
- optymalizacja pracy osób na stanowiskach komputerowych
- zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa
- obniżenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności
Zatem usługi informatyczne świadczone przez firmy outsourcingowe są związane z szeregiem różnych zalet, które stanowią wtedy kompleksowe wsparcie w jej działalności.
Firma wybierająca obsługę IT nie musi wtedy tworzyć własnego działu odpowiedzialnego za te działania, ponieważ może powierzyć je ekspertom w swojej dziedzinie i zapłacić za nie jeszcze mniej.
Gdzie można uzyskać wysokiej jakości usługi IT?
Kompleksowa obsługa informatyczna dla biznesu oferowana jest obecnie przez wiele firm outsourcingowych. Jedną z nich jest firma IT Center z Warszawy, która posiada wieloletnie doświadczenie w branży IT.
Dostępne w firmie IT Center usługi informatyczne to szeroka gama rozwiązań, które można dopasować do swoich indywidualnych wymagań i oczekiwań. Firma zapewnia indywidualne podejście do każdego klienta, fachową i kompleksową obsługę oraz przystępne ceny.
Zatem obsługa informatyczna firm dostępna w formie outsourcingu to nie tylko dostęp do szerokiej gamy usług IT w niskich cenach, ale również szansa na znaczące zwiększenie przewagi konkurencyjnej i wsparcie w dynamicznym rozwoju biznesu.