Jeśli chcesz zamówić ten numer CD-Action kliknij tutaj
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.
Full Spectrum Warrior to zespołowa taktyczna gra akcji, oparta na specjalnym programie szkoleniowym piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty (Alpha i Bravo - każda złożona z czterech żołnierzy) z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach, skrupulatnie takich, w jakich niejednokrotnie walczą autentyczni żołnierze (m.in. Opanowane wojną miasta). Poprzez obszerniejszą część rozgrywki akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu możemy błyskawicznie reagować na zmieniającą się sytuację i natychmiastowo wydawać podwładnym stosowne rozkazy. Jest także możliwość widoku z oczu danego żołnierza, która służy funkcjonalnym celom - wyznaczaniu obszaru do obserwowania, lub ostrzelania poprzez dany oddział.
Z racji tego, iż gra bazuje na programie, który pozostał zaaprobowany poprzez Armię Amerykańską jako „program szkoleniowy”, wszystko z czym mamy tu do czynienia, odznacza się sporą autentycznością i zgodnością z dzisiejszymi realiami pola walki. Drużyny którymi dowodzimy mają taki sam skład jak rzeczywiste amerykańskie formacje tego typu, tj. W każdej znajduje się grenadier, żołnierz obsługujący ciężki karabin maszynowy, zwykły strzelec i dowódca. Każdy z nich pełni określoną rolę w oddziale. Wszyscy ubrani są w autentyczne amerykańskie mundury, używają autentycznej broni i wyposażenia Armii Stanów Zjednoczonych oraz poruszają się jak prawdziwi żołnierze (ruchy odtwarzał aktywny sierżant wojsk U.S.A. O długim stażu - weteran).
Na szczególne uznanie zasługuje nienaturalna inteligencja odpowiadająca za zachowanie się naszych podkomendnych i ich przeciwników. Żołnierze wykorzystują do ochrony najróżniejsze przeszkody terenowe, intensywnie reagują na to, co widzą, czy słyszą, rozpraszają się w trakcie ostrzału, współdziałają ze sobą zarówno w obronie jak i ataku na pozycje zajmowane poprzez wroga.
Twórcy ogromną wręcz uwagę poświęcili systemowi sterowania i można stwierdzić, że jest on szczególnie intuicyjny. Starczy kilka misji treningowych żeby zorientować się jak dowodzić żołnierzami i przy pomocy jednego ruchu myszką wydawać im polecenia. Na największe podziw zasługuje jeszcze trójwymiarowa grafika. Otoczenie wygląda realistycznie, każdy jego element może zostać wykorzystany w boju. Modele żołnierzy, broni i innych obiektów odznaczają się dużą szczegółowością.