WORMS WMD
Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii turowych gier strategicznych, koncentrujących się na pełnej humoru rywalizacji tytułowych robali. W Worms WMD podstawowe założenia rozgrywki nie uległy zmianie, a zadaniem graczy jest wyeliminowanie przeciwnej drużyny przy pomocy całego szeregu mniej albo bardziej tradycyjnych środków zagłady. Gracze wykonują swoje ruchy naprzemiennie, a ich poczynania ogranicza z góry narzucony limit czasowy. Całość nawiązuje do pierwszych, dwuwymiarowych odsłon kolekcji co oznacza, iż potyczki przedstawione zostały w konwencjonalnym widoku z boku. W grze nie zabrakło jednak kilku uatrakcyjniających rozgrywkę nowości. Wśród nich wyznaczyć należy m.in. Opcję ukrywania się we wnętrzu budynków czy możliwość użycia pojazdów, którymi możemy przemieszczać się po polu bitwy i zadawać obrażenia przeciwnikom. Pod względem oprawy, tytuł utrzymany został w standardowym, kreskówkowym stylu, choć przy okazji odświeżono wygląd i animacje poszczególnych robaków.
WORMS BATTLEGROUNDS
Worms Battlegrounds to turowa strategia będąca kolejną odsłoną procesu zapoczątkowanego w 1995 roku na komputerach z rodziny Amiga. Grę opracowało brytyjskie studio Team 17, czyli ten sam zespół, który stworzył wszystkie poprzednie części.
Autorzy nie eksperymentowali z formułą kolekcji i podstawowe mechanizmy zabawy nie uległy większym zmianom. Zabawa polega więc na toczeniu bitew pomiędzy dwoma grupami ciężko uzbrojonych robaków. Potyczki rozgrywają się na dwuwymiarowych mapach i podzielone zostały na tury, podczas których każdej pojedyncza jednostka dostaje określony czas na zmianę pozycji i wykonanie ataków. Do dyspozycji graczy oddano pokaźnych rozmiarów arsenał, ale większość uzbrojenia ma krótkie dystanse ataków. Powoduje to, że przy celowaniu w odległych przeciwników musimy brać pod uwagę kąty opadania pocisków oraz sprytnie wykorzystywać rykoszety. Dopełniającą atrakcją jest fakt, że każdy element mapy można zniszczyć. Czyni to bitwy ciekawszymi i pozwala np. Na strącanie przeciwników w przepaść albo wykopywanie schronień dla własnych robaków.