pakiet materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną, asygnowanych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
DYSLEKSJA PRO to:
- kompleksowy materiał zezwalający na prowadzenie terapii zgodnej z promowanym w literaturze wzorcem planowania i programowania pracy korekcyjno-kompensacyjnej,
- blisko 1000ćwiczeń, ponad 400kart pracy do wydruku oraz 60 filmów demonstrujących ćwiczenia ruchowe,
- moduły wspomagające ocenę przyczyn i skalę trudności szkolnych,
- aplikacja umożliwiająca m.in. Przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej i zapis jej wyników, śledzenie postępów oraz tworzenie i zarządzanie bazą uczestników zajęć,
- możliwośc kreowania autorskich scenariuszy zajęć,
- wysokiej jakości TABLET, stanowiący wyposażenie dopełniające (UWAGA: tablet do zastosowania z dodatkowymi pomocami dydaktycznymi umieszczonymi na karcie MicroSD),
- Karta MicroSD z 2000 dodatkowych plików do użycia z tabletem lub wg uznania terapeuty (UWAGA: oprogramowanie „DYSLEKSJA PRO" działa na PC i komputerze z panelem dotykowym, natomiast na tablecie można używać wspomagająco: 5 kategoriidodatkowych pomocy dydaktycznych – komplet posiada 53 tytuły pomocy dydaktycznych, na które składają się setki kart pracy albo obrazków do druku, książki do oglądania i czytania, sporo godzin nagrań do zastosowania na różnych zajęciach z dziećmi oraz 4 osobne aplikacje do zainstalowania na komputerze PC).
UWAGA! Program multimedialny DYSLEKSJA PRO stanowi świetne uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica".
DYSLEKSJA PRO składa się z 4 części:
- Ocena ryzyka dysleksji – moduł diagnostyczny dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji;
- Litery – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 6–8 lat;
- Ocena przyczyn trudności w nauce czytania i pisania – moduł diagnostyczny dla dzieci w wieku 8 lat;
- Trening słuchania, czytania i pisania – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 8–10 lat.
produkt DYSLEKSJA PRO wspomaga rozwój konkretnych produktywności i obszarów:
- funkcje słuchowo-językowe,
- funkcje wzrokowe,
- nauka liter,
- czytanie, pisanie,
- motoryka niewielka i duża,
- percepcja wzrokowa i koordynacja wizualnie-ruchowa,
- percepcja słuchowa i koordynacja słuchowo-ruchowa,
- koordynacja widocznie-słuchowo-ruchowa,
- grafomotoryka,
- znajomość stosunków przestrzennych, orientacja w schemacie ciała i przestrzeni,
- kształtowanie analizy i syntezy językowej,
- poszerzanie słownictwa biernego i czynnego,
- kształtowanie kompetencji syntaktycznych,
- koncentracja, pamięć i uwaga.
Cele terapeutyczne programu:
- stymulowanie i ułatwianie funkcji percepcyjno-motorycznych,
- doskonalenie umiejętności mówienia i czytania oraz poprawnego pod względem kaligraficznym i ortograficznym pisania,
- wzbudzanie i kształcenie świadomości, a także wrażliwości ortograficznej,
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach (wynikających z zaniedbań dydaktycznych i środowiskowych, deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej, złych stanów samopoczucia),
- rozwijanie motywacyjnej, emocjonalnej i społecznej sfery rozwoju dziecka,
- mobilizacja do działań posiadających na celu pokonywanie trudności,
- wzbudzenie w dziecku poczucia wiary we własne siły i możliwości,
- dostarczanie pozytywnych emocji, a także wspieranie aktywności i zachowań zmierzających do osiągnięcia intelektualnego sukcesu,
- rozwijanie zainteresowań dziecka i stymulowanie jego konkretnych stron,
- nawiązanie przyjaznych kontaktów w relacji terapeuta – dziecko.
Proponowane ćwiczenia są ułożone logicznie i zgodnie z metodyką terapii pedagogicznej, mogą być jednak jedynie sugestią w prowadzeniu zajęć, ponieważ sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie niemało. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia,najlepszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
Program DYSLEKSJA PRO wspiera realizację podstawy programowej na pierwszym etapie edukacji szkolnej (klasy 1–3), a także realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Program współpracuje dodatkowo z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym.
oczekiwania technologiczne:
System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit
Pamięć RAM: 2 GB (dla systemu 32-bit) lub 4 GB (dla systemu 64-bit)
Procesor: 2,4 GHz
Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
Mysz lub inne urządzenie wskazujące
Port USB 2.0/3.0
3 GB miejsca na dysku twardym
Wymaga zainstalowanego oprogramowania Adobe Flash Player
Wymaga zainstalowanej przeglądarki plików PDF