Menu
Zamknij

LOGOPEDIA PRO – ZABAWY SŁOWEM

Pozostałe programy komputerowe

Opis

Multimedialny komplet ćwiczeń podnoszących produktywność językową dzieci oraz wspomagających terapię unikalnych zaburzeń rozwoju języka.

użycie: profilaktyka logopedyczna, zabawy językowe, diagnoza i terapia logopedyczna
Odbiorcy: logopedzi, terapeuci, nauczyciele przedszkola
Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/albo zaburzeniami słuchu i komunikacji

W programie ZABAWY SŁOWEM znajdują się:

  • dwuczęściowy program multimedialnyna pendrive (cz.1 jest oparte na materiale nieliterowym, cz.2 mieści materiał uwzględniający umiejętność czytania),
  • profesjonalny mikrofon,
  • przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć i zestawy tekstów terapeutycznych, np. 150 terapeutycznych łamigłówek, zagadek i wierszyków.

UWAGA! Programy multimedialne z kolekcji LOGOPEDIA PRO stanowią genialne uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica".

Opis szczegółowy

Program ZABAWY SŁOWEM to narzędzie uatrakcyjniające:

  • zabawy językowe z dziećmi,
  • innowacyjnanie terapeutyczne w zaburzeniach rozwoju języka (np. Opóźnienia rozwoju mowy – ORM).

Zadaniem programu jest osiągnięcie poziomu języka zezwalającego dziecku na swobodne i dobre komunikowanie się z jego najbliższym otoczeniem.

produkt jest propozycją dla:

  • nauczycieli,
  • logopedów,
  • rodziców,

jako narzędzie wspomagające rozwijanie mowy, w tym ponadto u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Z programu mogą korzystać zarówno osoby chcące wspomóc efekty zajęć klasycznej specjalistycznej terapii, na którą uczęszcza ich dziecko, jak i osoby mające na uwadze uatrakcyjnienie prawidłowo przebiegającego cyklu nauki i rozwoju języka ich podopiecznych.

Proponowane ćwiczenia są jedynie sugestią metody prowadzenia zajęć, ponieważ sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie niemało. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy, metod uczenia zachowań werbalnych u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (np. Technika wyszczególnionych prób, opóźnienie czasowe itp.). Autorzy wyszli z założenia,najkorzystniejszego doboru metod dokona terapeuta znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.

ZABAWY SŁOWEM umożliwiają:

  • kompleksowe oddziaływanie w przestrzeni słuchowo-wizualnie-ruchowej, którego celem jest stymulacja szeroko pojętej wydajności językowej,
  • indywidualizację procesu terapeutycznego,
  • stopniowanie trudności ćwiczeń,
  • powiększanie bądź ukrywanie dowolnych części graficznych,
  • luźny dobór materiału spomiędzy bogatego pakietu ćwiczeń leksykalnych pogrupowanych tematycznie np. Brzmienie i znaczenie słów, stany emocjonalne, dyktanda graficzne, rzeczowniki, czasowniki, homonimy, synonimy itd.,
  • motywację ucznia dzięki systemowi wzmocnień pozytywnych,
  • rozwój zasobu leksykalnego dziecka,
  • zwiększenie słownictwa czynnego i biernego,
  • rozwój umiejętności gramatycznych,
  • rozwój umiejętności formułowania wypowiedzi,
  • ćwiczenia ręki (karty pracy do drukowania i ćwiczeń pisania, rysowania),
  • samodzielne wykonanie klasycznych gier wspomagających rozwój językowy (np. Domino, gry planszowe itp.),
  • prowadzenie terapii wg spersonalizowanej ścieżki,
  • pracę jednostkową i grupową.

ZABAWY SŁOWEM to narzędzie multimedialne, które łączy w sobie ćwiczenia wielu obszarów:

  • koordynacji wzrokowej,
  • koordynacji słuchowej,
  • koordynacji widocznie-słuchowo-ruchowej,
  • grafomotoryki,
  • logicznego myślenia,
  • pamięci,
  • spostrzegawczości,
  • umiejętności klasyfikacji,
  • umiejętności kategoryzacji.

Program ZABAWY SŁOWEM wspiera realizację NOWEJ podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem,
  • rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie,
  • odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej, grupy chłopców, grupy dziewczynek, a także innych grup, np. Grupy teatralnej, grupy sportowej,
  • używa zwrotów grzecznościowych w trakcie powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania,
  • komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne; wyraża swoje wymagania społeczne wobec innego dziecka, grupy,
  • wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu przy pomocy języka mówionego,
  • wyraża ekspresję twórczą,
  • klasyfikuje przedmioty,
  • wskazuje zawody realizowane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód.

Program współpracuje w dodatku z:

  • tablicą interaktywną,
  • komputerem z panelem dotykowym.

Przykładowe ekrany

wymogi technologiczne

System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit

Pamięć RAM: 2 GB (dla systemu 32-bit) albo 4 GB (dla systemu 64-bit)

Procesor: 2,4 GHz

Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768

Karta dźwiękowa, głośniki albo słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)

Mysz lub inne urządzenie wskazujące

Port USB 2.0/3.0

1 GB miejsca na dysku twardym

Wymaga zainstalowanego oprogramowania Adobe Flash Player

Wymaga zainstalowanej oglądarki plików PDF

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.