Multimedialny komplet ćwiczeń podnoszących produktywność językową dzieci oraz wspomagających terapię unikalnych zaburzeń rozwoju języka.
użycie: profilaktyka logopedyczna, zabawy językowe, diagnoza i terapia logopedyczna
Odbiorcy: logopedzi, terapeuci, nauczyciele przedszkola
Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/albo zaburzeniami słuchu i komunikacji
W programie ZABAWY SŁOWEM znajdują się:
- dwuczęściowy program multimedialnyna pendrive (cz.1 jest oparte na materiale nieliterowym, cz.2 mieści materiał uwzględniający umiejętność czytania),
- profesjonalny mikrofon,
- przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć i zestawy tekstów terapeutycznych, np. 150 terapeutycznych łamigłówek, zagadek i wierszyków.
UWAGA! Programy multimedialne z kolekcji LOGOPEDIA PRO stanowią genialne uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica".
Program ZABAWY SŁOWEM to narzędzie uatrakcyjniające:
- zabawy językowe z dziećmi,
- innowacyjnanie terapeutyczne w zaburzeniach rozwoju języka (np. Opóźnienia rozwoju mowy – ORM).
Zadaniem programu jest osiągnięcie poziomu języka zezwalającego dziecku na swobodne i dobre komunikowanie się z jego najbliższym otoczeniem.
produkt jest propozycją dla:
- nauczycieli,
- logopedów,
- rodziców,
jako narzędzie wspomagające rozwijanie mowy, w tym ponadto u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Z programu mogą korzystać zarówno osoby chcące wspomóc efekty zajęć klasycznej specjalistycznej terapii, na którą uczęszcza ich dziecko, jak i osoby mające na uwadze uatrakcyjnienie prawidłowo przebiegającego cyklu nauki i rozwoju języka ich podopiecznych.
Proponowane ćwiczenia są jedynie sugestią metody prowadzenia zajęć, ponieważ sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie niemało. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy, metod uczenia zachowań werbalnych u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (np. Technika wyszczególnionych prób, opóźnienie czasowe itp.). Autorzy wyszli z założenia,najkorzystniejszego doboru metod dokona terapeuta znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
ZABAWY SŁOWEM umożliwiają:
- kompleksowe oddziaływanie w przestrzeni słuchowo-wizualnie-ruchowej, którego celem jest stymulacja szeroko pojętej wydajności językowej,
- indywidualizację procesu terapeutycznego,
- stopniowanie trudności ćwiczeń,
- powiększanie bądź ukrywanie dowolnych części graficznych,
- luźny dobór materiału spomiędzy bogatego pakietu ćwiczeń leksykalnych pogrupowanych tematycznie np. Brzmienie i znaczenie słów, stany emocjonalne, dyktanda graficzne, rzeczowniki, czasowniki, homonimy, synonimy itd.,
- motywację ucznia dzięki systemowi wzmocnień pozytywnych,
- rozwój zasobu leksykalnego dziecka,
- zwiększenie słownictwa czynnego i biernego,
- rozwój umiejętności gramatycznych,
- rozwój umiejętności formułowania wypowiedzi,
- ćwiczenia ręki (karty pracy do drukowania i ćwiczeń pisania, rysowania),
- samodzielne wykonanie klasycznych gier wspomagających rozwój językowy (np. Domino, gry planszowe itp.),
- prowadzenie terapii wg spersonalizowanej ścieżki,
- pracę jednostkową i grupową.
ZABAWY SŁOWEM to narzędzie multimedialne, które łączy w sobie ćwiczenia wielu obszarów:
- koordynacji wzrokowej,
- koordynacji słuchowej,
- koordynacji widocznie-słuchowo-ruchowej,
- grafomotoryki,
- logicznego myślenia,
- pamięci,
- spostrzegawczości,
- umiejętności klasyfikacji,
- umiejętności kategoryzacji.
Program ZABAWY SŁOWEM wspiera realizację NOWEJ podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem,
- rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie,
- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej, grupy chłopców, grupy dziewczynek, a także innych grup, np. Grupy teatralnej, grupy sportowej,
- używa zwrotów grzecznościowych w trakcie powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania,
- komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne; wyraża swoje wymagania społeczne wobec innego dziecka, grupy,
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu przy pomocy języka mówionego,
- wyraża ekspresję twórczą,
- klasyfikuje przedmioty,
- wskazuje zawody realizowane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód.
Program współpracuje w dodatku z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym.
System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit
Pamięć RAM: 2 GB (dla systemu 32-bit) albo 4 GB (dla systemu 64-bit)
Procesor: 2,4 GHz
Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
Karta dźwiękowa, głośniki albo słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
Mysz lub inne urządzenie wskazujące
Port USB 2.0/3.0
1 GB miejsca na dysku twardym
Wymaga zainstalowanego oprogramowania Adobe Flash Player
Wymaga zainstalowanej oglądarki plików PDF