Menu
Zamknij

DrOmnibus Edukacja Włączająca ( Terapeuta - 10 kont) - licencja roczna

Programy edukacyjne

Opis

Wypróbuj za darmo! Dla kogo? Szkoły specjalne Ośrodki szkolno-wychowawcze Ośrodki rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawcze Klasy ogólne Klasy integracyjne Dla edukacji Gry w aplikacji DrOmnibus w pełni zgodne z podstawą programową przygotowane pozostały specjalnie z myślą o dzieciach z zaburzeniami zachowania i rozwoju. Stanowią świetne narzędzie dla edukacji włączającej, ponieważ zezwalają na równoczesną pracę wszystkich dzieci w klasie przy jednoczesnej indywidualizacji zadań każdego ucznia. Dla edukacji specjalnej DrOmnibus Edukacja Właczajaca jest jednym z pierwszych na świecie i pierwszym na polskim rynku narzędziem, które oferuje pełne zastosowanie wykorzystywanej Analizy Zachowania (ang. Applied Behaviour Analysis) w formie atrakcyjnych dla dzieci aplikacji. Metodologia Opracowaliśmy system, który automatycznie dostosowuje poziom trudności do możliwości poznawczych dziecka i wyjściowego poziomu umiejętności, dzięki temu jesteśmy w stanie starannie określać i systematycznie kontrolować postępy. Podczas ćwiczeń za udzielanie poprawnych odpowiedzi podopieczny zdobywa żetony, a ich podmiana na interesujące zabawy na tablecie motywuje do regularnej pracy. Celem ułatwienia nauki nowego materiału zastosowaliśmy procedurę "niepokaźnych kroków". Treści, które chcemy przekazać dziecku, dzielimy na osobne komunikaty. Uczeń otrzymuje pojedyncze polecenia dotyczące tego, co powinien zrobić. Zadania składają się z prób uczących, podczas których poprawne odpowiedzi uczestnika uzyskują wzmocnienie pozytywne, aewentualne błędy są natychmiast korygowane przez podpowiedzi. Następnie celem sprawdzenia opanowania materiału prezentowane są próby sprawdzające w postaci posttestu. Procesy te są samoczynne, dzięki czemu z systemu może korzystać nauczyciel podczas lekcji, terapeuta behawioralny, terapeuta praktykujący eklektyczne metody. Gry dla edukacji włączającej Położyliśmy szczególny nacisk na to, by unikać używania komponentów wizualnych i dźwiękowych, które mogą stanowić barierę dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Adekwatnie dostosowana kolorystyka, widoczne kształty i symbole oraz nienarzucające się dźwięki tworzą przestrzeń przyjazną dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD czy z Zespołem Downa. Każda gra wyprodukowana jest poprzez zespół specjalistów, a także testowana w ośrodkach terapeutycznych. W aplikacji występują wyłącznie realistyczne postaci, odwołujące się do bliskich dziecku doświadczeń. Tło nie gromadzi niepotrzebnych dystraktorów, a każdy pojawiający się w grze element graficzny i dźwiękowy jest uzasadniony merytorycznie. Wszystkie właściwości takie jak zarys, kolor, wymiar, reprezentacja symboliczna poszczególnych elementów zostały skonsultowane z zespołem psychologów, behawiorystów i terapeutów. Dążymy do tego, żeby stworzyć bezpieczne środowisko, w którym dziecko będzie mogło bez nieuzasadnionych przeszkód wypracowywać wybraną umiejętność, dlatego stawiamy na prostotę samych narzędzi, które mają prowadzić do osiągnięcia konkretnego edukacyjnego celu. Dbamy o usunięcie wszystkich nieuzasadnionych barier w interakcji dziecka z naszą aplikacją. Krystaliczny przekaz naszych gier i jasne komunikaty umożliwiają samodzielną pracę dziecka bez konieczności ingerencji nauczyciela czy terapeuty. Proponujemy automatyczną indywidualizację zadań dla uczestników. Podczas pierwszej rozgrywki w obrębie każdej gry sprawdzany jest poziom znajomości części w niej występujących. Dzięki temu podczas dalszych ćwiczeń dziecko otrzymuje zbiór zadań dotyczących materiału, którego do tej pory nie opanowało. Nagrody i motywacja Dziecko po udzieleniu poprawnej odpowiedzi otrzymuje żeton pełniący funkcję wzmocnienia. Nie każda poprawna odpowiedź prowadzi do uzyskania żetonu. Aby zapobiec spadkom motywacji u dziecka, zdecydowaliśmy się na użycie rozkładu wzmocnień o zmiennych proporcjach. System śledzenia postępów Istotą cyklu edukacji i terapii jest możliwość określenia postępów, jakiedokonuje dziecko. Dzięki zautomatyzowaniu zapisu wyników, korzystającz systemu DrOmnibus, nauczyciel nie musi koncentrować się na zliczaniu izapisywaniu odpowiedzi podopiecznego. Prowadzący zajęcia po wykonaniu poprzez dziecko określonego zadania ma możliwość uzyskania statystyk dotyczących zróżnicowanych zmiennych. Gromadzone informacje dotyczą zarówno ogólnych charakterystyk pracy dziecka, jak i kwestii szczegółowych. Organizer Każde dziecko posiada w systemie jednostkowe konto, którym zarządza nauczyciel lub terapeuta. Na koncie umieszczane są najważniejsze informacje dotyczące podopiecznego, są to informacje bronione i mają do nich dostęp wyłącznie osoby pracujące z dzieckiem. Prowadzący może gromadzić na nim prywatne notatki po każdych zajęciach. Nie będą one przystępne dla nikogo poza nim. Może również zapisywać obserwacje do wglądu dla pozostałych osób pracujących z dzieckiem. Umożliwia to płynną podmianę danych o jego trudnościach i postępach. Jednostkowe konto dla każdego dziecka i każdego nauczyciela. Planowanie działań i zadań. Kontakt z innymi nauczycielami i terapeutami. Wszystkie te funkcjonalności umożliwiają jeszcze lepszą organizację zajęć. Sprawiają jeszcze, że nauczyciel może się skoncentrować w pełni na uczniu, dane nie przepadają, a wszystkie obserwacje pozostają w systemie i mogą podlegać analizie na każdym etapie pracy z dzieckiem. Opinie użytkowników " Gry są interakcyjne, przyjazne w użyciu dla dziecka, uwzględniają jego możliwości i potrzeby. — dr hab. Inż. Jolanta Zielińska, kierownik katedry UP w Krakowie " chętnie w trakcie zajęć terapeutycznych wykorzystamy tak niebanalny i edukacyjny sprzęt komputerowy! — Teresa Chłosta, dyrektor OREW " Aplikacje są wyśmienitą i przemyślaną propozycją dla wszelkich dzieci i perfekcyjną pomocą dla dzieci z niepełnosprawnościami ruchowymi, intelektualnymi i sprzężeniami. Stanowią świetny dodatek poszerzający przystępne współcześnie instrumentarium. Gratuluję przedsięwzięcia! — Justyna Puchałka-Stecyk, logopeda specjalny " szczególnie trafiony pomysł! Gry jako jedne z nielicznych spełniają warunki uwzględniające dysfunkcje odbiorców moich zajęć, a szukam już od dłuższego czasu aplikacji uwzględniających potrzeby i dysfunkcje mojej grupy pacjentów. — Marianna Karczmarczyk, psycholog, Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób Głęboko Upośledzonych "MAJA"

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.