Licencja bezterminowa dla 3 nauczycieli i 90 uczniów
- 25 zagadnień z podstawy programowej,
- zakres podstawowy i zwiększony (część doświadczeń z zakresu podstawowego z dodatkowymi treściami, część z powiększonego),
- atrakcyjne zasoby multimedialne – m.in.:
- filmy,
- animacje,
- wirtualne wycieczki,
- fotografie makro i mikroskopowe,
- symulacje,
- modele 3D,
- projektowanie doświadczeń,
- dopełniające materiały do atrakcyjnej nauki z użyciem wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR).
WLP Biologia to kompleksowe materiały interaktywne do nauki biologii na etapie szkoły ponadpodstawowej. Każdy zestaw pozwala na przeprowadzanie angażujących lekcji stacjonarnych, a także zdalnych.
Materiały WLP powstały przy współpracy z dydaktykami i doświadczonymi nauczycielami. Wśród zasobów znajdują się głównie przeróżne doświadczenia i multimedialne i drukowalne karty pracy, filmy, symulacje, a także interaktywne testy dla uczniów. Programy WLP są łatwe w użyciu, a praca z nimi osiągalna jest na praktycznie dowolnym sprzęcie – komputerze, laptopie, tablecie, tablicy i monitorze interaktywnym.
Zasoby rozwijają myślenie krytyczne u uczniów, kompetencje społeczne (praca grupowa) i cyfrowe, uczą metody naukowej – zadawania pytań, formułowania hipotez, wyciągania wniosków i zbierania i analizowania informacji. Materiały WLP są także znakomitym rozwiązaniem do zajęć metodą odwróconej klasy czy lekcji hybrydowych jako materiał wspomagający doświadczenia.
Lista zagadnień opracowanych w WLP Biologia
- Wykrywanie skrobi w wybranych produktach spożywczych
- Koagulacja białka
- Denaturacja białka
- Wykrywanie wiązań peptydowych
- Reakcje charakterystyczne białek
- Komórki eukariotyczne i prokariotyczne – podobieństwa i różnice
- Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na intensywność fotosyntezy
- Praca z mikroskopem – tkanka roślinna
- Atlas tkanek roślinnych
- Rośliny jedno-i dwuliścienne
- Transport wody w roślinie
- Zdolność kiełkowania nasion
- Wpływ niedoboru wybranych pierwiastków na wzrost i rozwój roślin
- Fitohormony i ruchy roślin
- Identyfikacja stawonogów
- Budowa wewnętrzna płaza
- Praca z mikroskopem – tkanka mięśniowa
- Układ pokarmowy
- Budowa i praca płuc
- Budowa i praca serca
- Układ nerwowy
- Oko i ucho
- Budowa układu szkieletowego
- Budowa i warianty kości
- Stawy – ruchome połączenia kości
Dlaczego warto wybrać WLP?
Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze stanowią świetną pomoc i zabezpieczenie na wypadek zamknięcia szkół – nauczyciel może nie tylko współdzielić ekran i realizować wirtualne eksperymenty z uczniami, wpływając na ich zainteresowanie, ale także wysyłać im zadania za pomocą platformy Dzwonek.pl.
w sytuacji szkół pracujących stacjonarnie materiały stanowią doskonałe urozmaicenie lekcji, przyciągają uwagę uczniów i angażują ich do nauki, rozwijając przy tym kompetencje cyfrowe i społeczne. Takie materiały jak: symulacje, wirtualne wycieczki czy sekcja żaby mogą dzięki WLP łatwo zagościć w salach lekcyjnych każdej szkoły ponadpodstawowej!
Dlaczego WLP są gwarancją efektywnych i ciekawych lekcji?
Programy z kolekcji WLP są nieocenioną pomocą dla nauczyciela przy omawianiu choćby najtrudniejszych zagadnień z podstawy programowej. Materiały zostały dostosowane tak, aby odpowiedzieć na potrzeby zarówno nauczycieli, jak i współczesnych uczniów.
Najważniejsze zalety programów Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze:
- są oparte o pracę metodą naukową,
- wspomagają samodzielne myślenie uczniów, a także ich aktywizację przez pracę grupową,
- nauka przez wydobywanie wniosków na podstawie doświadczeń,
- materiały zapoznają uczniów ze sprzętem laboratoryjnym,
- łączą wiedzę teoretyczną z doświadczeniami i symulacjami,
- satysfakcja ucznia po samodzielnej lekcji doświadczalnej.
Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze zostały opracowane poprzez lubianego wydawcę treści multimedialnych – producenta Learnetic, znaną z takich serii jak mTalent Wyrównywanie szans, Interaktywne Plansze Przyrodnicze (IPP) oraz Multimedialne Pracownie Przedmiotowe (MPP).
Jak pracować z WLP?
Nauczyciel może prezentować i omawiać materiały na tablicy interaktywnej, wyświetlaczu multimedialnym czy monitorze i na bieżąco omawiać je z uczniami. Młodzież może jednocześnie pracować na kartach pracy (notując wnioski z doświadczeń) albo rozwiązywać testy związane z tematem, przy wykorzystaniu darmowej platformy Dzwonek.pl. Dzięki temu nauczyciel otrzyma samoczynny raport dotyczący wyników całej klasy, jak i szczegółowe podsumowanie postępów każdego z uczniów indywidualnie. Materiały rozwijają kompetencje twórcze (np. Projektowanie doświadczeń) i wpływają na rozwój kreatywności – tylko od nauczyciela zależy, jaki model pracy z WLP wybierze.