- pełna obsługa wszelkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze albo zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może posiadać jednostkowy termin realizacji, także wcześniejszy niżeli termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka klientów obejmująca w dodatku rodzaju CRM;
- prowadzenie rozciągliwej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; wartość, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym konsekwencją (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy charakterystyczne, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej przy pomocy podmiany plików, a także online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty;
- rozbudowana obsługa sprzętów zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- samoczynna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo PRO i Rewizor nexo PRO;
- możliwość zastosowania drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowanie na niej dowolnych dokumentów jako wydruków niefiskalnych. Listę drukarek, proponujących taką możliwość, można znaleźć tutaj;
- szczegółowe monitorowanie użytkowników w zakresie dokonywanych zmian na dokumentach oraz w kartotece klientów przy pomocy pełnego śladu rewizyjnego;
- realizacja zamówień od klientów w przesunięcia międzymagazynowe.
- Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK - pobierz);
- zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
- definiowanie własnych raportów i wydruków;
- brak ograniczeń dla plików biblioteki załączników i flag własnych;
- role użytkowników ułatwiające trafne nadawanie uprawnień;
- profilowanie dostępu użytkowników do magazynów i oddziałów;
- definiowanie widoków dla użytkowników;
- możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyróznionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno pakiet jego jednostkowych symboli, jak i terminy dostawy);
- obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
- kosztorysowanie i sprzedaż usług z wykazem materiałów koniecznych do ich realizacji;
- precyzja ceny do 6 miejsc po przecinku;
- możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo);
- obsługa oddziałów producenta (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
- sprzedaż z dostaw, rezerwacja dostaw w dokumentach, zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
- parametr pokazywania lub ukrywania partii asortymentu z przekroczonym terminem ważności;
- automatyczne numerowanie partii (generowanie automatycznych kodów dostaw) w trakcie wprowadzania do magazynu;
- możliwość ukrycia asortymentu na wybranych magazynach przy sprzedaży, wydaniach magazynowych i zamówieniach;
- wydawanie asortymentu wg HIFO (najdroższe dostawy rozchodowane w pierwszej kolejności);
- korekta kosztu dostaw;
- możliwość zbiorczej realizacji wielu zamówień jednym dokumentem;
- widok roboczy „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia#8221;;
- widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu#8221; oraz „Asortyment na zleceniach#8221; do efektywnej i efektywnej pracy z zamówieniami do dostawców;
- nieznaczna wymagana kwota do zrealizowania zamówienia od klienta;
- kontrola kolejności realizacji zamówień ze względu na datę wystawienia zamówień;
- kompletowanie zamówień czyli rezerwowanie dostaw niezbędnych do zrealizowania zamówienia;
- powiększone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
- możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na mnóstwo kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
- rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
- kompensaty wielowalutowe;
- sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w chwili zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
- sesje rozliczeniowe – narzędzie do udoskonalonego zarządzania rozliczeniami;
- raport „Dostawy przeterminowane#8221; pokazujący asortyment po dacie ważności.