Subiekt nexo to program kompleksowo wspomagający obsługę sprzedaży w niewielkich i przeciętnych firmach - sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych itp. Przychylny, intuicyjny interfejs usprawnia i przyspiesza pracę, a bogata funkcjonalność zaspokoi potrzeby innowacyjnych przedsiębiorców, bez względu na branżę.
Subiekt nexo zapewnia obsługę wszelkich typów dokumentów handlowych (szczególną zaletą jest progresywny system zamówień) i produktywne zarządzanie gospodarką magazynową. Posiada rozbudowaną część finansową, dzięki której osiągalne jest m.in.
realizowanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe zezwalają na ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut. Kartotekowa część systemu pozwala prowadzić nowoczesną ewidencję asortymentu, konsumentów, sprzętów zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników.
Subiekt to od lat z reguły wybierana przez polskich przedsiębiorców marka systemu sprzedaży. Subiekt nexo jest kolejną wersją tego popularnego programu. Został zaprojektowany ze szczególną dbałością o wygodę użytkownika, dzięki temu prowadzenie biznesu staje się prostsze.
Subiekt nexo jest częścią InsERT nexo - zintegrowanego zestawu, w którego skład wchodzą w dodatku systemy księgowe: Rachmistrz nexo (księga przychodów i rozchodów, a także ewidencja podatku zryczałtowanego) i Rewizor nexo (pełna księgowość).
Najważniejsze możliwości Subiekta nexo: pełna obsługa wszelkich wariantów dokumentów handlowych i magazynowych; pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych; samoczynne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów; rozbudowany system zamówień - każda pozycja dokumentu może posiadać jednostkowy termin realizacji, także wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu; kartoteka asortymentu - towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece; kartoteka konsumentów obejmująca także typu CRM; prowadzenie elastycznej polityki cenowej - możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży; obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup; kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane); rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików i online (wybrane banki); prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe; rozbudowana obsługa maszyn zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych); automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych; pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo.